konto w euro

Wszystko na temat kont osobistych. Konta indywidualne i wspólne dla osób pełnoletnich. Opinie, doświadczenia, porady.

konto w euro

napisał Wenegor » 2010-09-21, 10:05

Witam mam takie pytanie :wink: Uprzedzam od razu ze jestem zielony w tych kwestiach wiec prosze o cierpliwosc :roll: Otoz zaczynam w tym momencie studia i sytuacja wyglada tak, ze rodzice mieszkaja na stale za granica chcialbym otworzyc jakies konto w euro tak zeby mogli mi swobodnie wysylac przelewy w tejze walucie.
Chcialbym tez oczywiscie miec mozliwosc z tego konta dokonywac przelewow w zlotowkach oczywiscie na jak najbardziej korzystnych warunkach przeliczenia euro na zlotowki. Chyba ze jest mozliwosc zalozenia jakiejs lokaty na powyzszych warunkach z mozliwoscia wyplaty czesci funduszy. Dodam ze kwota jaka bedzie tam wplacona na poczatek to 1500-2000 euro. Prosze o rade gdzie w jakim banku byloby dla mnie najkorzystniej zalozyc takie cos :D. Oczywiscie zalezy mi tez na tym zeby prowadzenie konta, wyplaty z bankomatow itd byly bezplatne. I jeszcze jedna kwestia jak to wyglada jezeli chcialbym pozniej wyplacic euro przez bankomat, jest taka mozliwosc wszedzie ? Przepraszam za problem i z gory dziekuje ;)
Wenegor

napisał piotrek » 2010-09-22, 10:25

W twoim przypadku musialbys otworzyc najlepiej konto w zlotowkach oraz w euro, najlepiej dostepne w ramach jednego konta internetowego by mozna nimi latwo zarzadzac.

Taki tandem mozesz zalozyc w mbanku - bedzie najtaniej
ekonto w zl+ emax walutowy w euro

Otwarcie obu tych kont rowniez jest bardzo latwe poprostu podczas wypelniania wniosku o ekonto, zaznaczasz rowniez, ze ma byc otwrty eMax Walutowy - rachunek oszczędnościowy w walucie obcej.

Niestety zaden bank nie ma korzystnych przelicznikow co do walut. Dlatego najlepiej euro na zl wymieniac w kantorze. W przypadku mbanku bylby tu maly problem gdyz bank ten nie ma obslugi kasowej (mozliwe jest natomiast przewalutowanie euro na zlotowki poprzez przelew na konto w zl).