Pierwsze konto bankowe - co wybrać?

Pierwsze konto bankowe - co wybrać?

napisał marvel007 » 2016-03-19, 21:16

Witam. Forum jest bardzo obszerne i na przeszukanie wszystkich ofert, opinii i porównań musiałbym poświęcić wiele dni, a wszyscy dobrze wiemy, że zarówno oferty, jak i opinie mogą się zmienić z dnia na dzień :wink:

W związku z tym prosiłbym o pomoc. Do tej pory nigdy nie miałem konta w banku, nie korzystałem z karty płatniczej i wreszcie zastanawiam się nad tym. Jestem młody (21 lat), nie studiuję i obecnie nie pracuję, więc przydałoby się coś oszczędnego. Podsumujmy zatem, czego bym oczekiwał?

1) Bezpłatne:
- otwarcie konta i jego prowadzenie
- wydanie karty i jej prowadzenie
- wypłaty z wielu bankomatów w całej Polsce (a nawet i na świecie, nigdy nie wiadomo, co się przyda)
- przelewy internetowe oraz ewentualnie zagraniczne
2) Ciekawi mnie fakt posiadania własnego lub losowo wybranego obrazka na karcie
3) Płatności mobilne - to ważny punkt, mam Samsunga S6 Edge i niedługo ponoć wchodzą płatności Samsung Pay do Polski, ponadto można korzystać z płatności NFC i MST, płacenie telefonem więc bardzo by ułatwiło sprawę
4) Umiejscowienie bankomatów - wpłacanie pieniędzy w (prawie) każdym bankomacie, który jest dostępny w pobliżu (najlepiej bezpłatnie) oraz placówki bankowe w pobliżu
5) Brak wymagań odnośnie wpływów comiesięcznych na konto oraz jakichś limitów
6) Zero kruczków, ukrytych kosztów, a ponadto profesjonalna obsługa i pomoc

Wiem. Zdaję sobie sprawę, że to kosmiczne wymagania. Czytałem trochę o tym wszystkim, nie mówię, że wszystko ma być spełnione z powyższych punktów. Chodzi po prostu o jak najwięcej (możliwości) za jak najmniej (opłat). Zastanawiałem się również nad wyborem karty: Visa czy MasterCard. Visa mi się bardzo podoba, choć ponoć MC można płacić zagranicą. Zastanawiałem się nad oprocentowaniem i czy to potrzebne. Myślałem też nad przelewami natychmiastowymi - tych jednak mało kto używa ponoć.