Ksiegowanie przelewow w bankowosci elektronicznej - problem

Ksiegowanie przelewow w bankowosci elektronicznej - problem

napisał wojgp » 2009-01-15, 21:39

Witam
Zwracam się do Was z takim problemem - nie mam pojęcia gdzie jeszcze mógłbym szukać pomocy w tej sprawie.
Sprawa wygląda następująco. W jednym z polskich banków posiadam konto firmowe USD i PLN.
W listopadzie wydałem dyspozycję przelewu zagranicznego drogą elektroniczną kwoty w USD z rachunku PLN.
Polecenie przelewu zostało podpisane przeze mnie elektronicznie o godzinie 15:30 - w momencie tym obowiązywał kurs 3,03.
Niestety (dla mnie) 15 minut później bank zmienił obowiązujący kurs dolara na 3,06 - a informacja ta pojawiłą się na jego stronie internetowej.
Problem polega na tym, że przelew został zaksięgowany po kursie 3,06 , a nie 3,03 (który obowiązywał w chwili podpisania dyspozycji przelewu elektronicznego.
Złożyłem reklamację , w której twierdzę, że przelew powinien być zaksięgowany po kursie 3,03, bo taki obowiązywał w tym momencie.
Bank wysłał odpowiedź dokładnie po 43 dniach (!!!) i niestety z odmową uznania reklamacji. Uzasadnienie nie jest podparte żadnym regulaminem banku, a wygląda tak:

"(...) dyspozycja przelewu zagranicznego (...) została przekazana do naszej placówki za pośrednictwem systemu bankowości elektroniczej.
Przekazane przez Pana zlecenie nie spełniało wymogów automatycznego bezpośredniego przekazania środków na rachunek beneficjenta. W takim przypadku dyspozycje zleceń zagranicznych są drukowane i księgowane przez pracownika w Oddziale.
Jeżeli w ciągu dnia operacyjnego następuje zmiana tabeli podstawowych kursów walut, dla rozliczenia zleceń lub dyspozycji kwalifikujących się do natychmiastowego wykonania stosuje się kursy walut obowiązująe w chwili wykonania zlecenia lub dyspoyzcji.
W momencie księgowania przelewu przez pracownika o godzinie 16:03 obowiązywał kurs 3,0621. Po takim kursie została przeliczona kwota xxxx USD."

Nie zgadzam się z takim stanowiskiem banku i sądzę, że księgowanie powinno być natychmiastowe po kursie obowiązującym w momencie wydania przeze mnie dyspozycji przelewu, a nie gdy pracownik banku wykona operację.
Sądże, że gdybym był na miejscu w placówce banku i załatwiał wszystko posługując się papierowymi potwierdzeniami przelewów - taka sytuacja nie miała by miejsca. Może się myle.
W związku z tym, że mam wątplwiości - proszę Was o radę czy wg. Was racja stoi po mojej stronie czy też może nie. Jeśli tak, to w jaki sposób argumentować przy odwoływaniu się od odpowiedzi na reklamację ?
Troszkę tego wyszło, więc dziękuję każdemu, kto zechciał poświęcić czas na przeczytanie mojego posta, a tym bardziej tym, którzy zechcą się fachowo wypowiedzieć.

Pozdrawiam serdecznie
Wojtek
wojgp
 
Posty: 1
Dołączył: 2009-01-15, 21:37
Pomógł: 0 razy

napisał pronew13 » 2009-01-28, 16:54

ajjj... w zasadzie masz rację, ale obawiam sie że pójście nawet na wojną z bankowym kolosem... nic nie da, niestety niektóre banki ciągle jeszcze nie są "dla ludzi" tak naprawdę..
pronew13
 
Posty: 21
Dołączył: 2009-01-28, 16:33
Pomógł: 0 razy







Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zalogowanych użytkowników i 1 gość