POMOC przy zakupie mieszkania i kredycie

POMOC przy zakupie mieszkania i kredycie

napisał poochatek87 » 2010-07-29, 10:18

Witam wszystkich.
Jestem początkującym jeśli chodzi o forum więc proszę o trochę życzliwości i zrozumienia.
Borykam sie z bardzo trudnym problemem jakim jest zakup mieszkania i co z tym związane zaciągnięcie kredytu mieszkaniowego pod hipotekę. Nie znam się na tych wszystkich kruczkach związanymi w tym jakże trudnym temacie.
Potrzebuje pomocy kto mógłby opisać krok po kroku dokładnie normalnym językiem jaka jest cała procedura kupna mieszkania i kredytu mieszkaniowego. Chodzi mi o to od czego mam zacząć i jak dalej postępować aż do końca jakie i kiedy potrzebne są dokumenty, kiedy je składać do banku, co przygotować przed kupnem mieszkania. Jednym zdaniem potrzebuje żeby ktoś mi to opisał jak "chłop krowie na miedzy" :). Przeraża mnie ten temat bo pewnie jest dużo załatwiania latania po urzędach. Czytałem wiele stron internetowych ale wszędzie jest opisane tak po główkach.
I tak informacyjnie napisze:
Dochód 2500 zł na rękę
Wartośc mieszkania 150.000 zł
Rodzina 3 osobowa tylko ja pracuje
Żadnych innych zobowiązań kredytów itp.
Będę bardzo wdzięczny za pomoc.
Z góry dziękuje i pozdrawiam
poochatek87

napisał michal_sz » 2010-07-29, 15:52

Przed podpisaniem umowy przedwstępnej na zakup mieszkania powinieneś sprawdzić czy są obecnie w bankach oferty, które spełniają Twoje oczekiwania. Możesz skorzystać z pomocy doradcy finansowego/pośrednika lub wykonać samodzielne tournee po bankach.

Jeśli poznasz już te warunki i będą dla Ciebie do zaakceptowania, możesz przymierzać się do kompletowania dokumentacji potrzebnej do złożenia wniosków kredytowych - min. do 2 banków dla bezpieczeństwa.